PRINCIPI RADA

  • „Ne naškodi“ princip – jedan od najstarijih etičkih principa medicinske, a kasnije i drugih vrsta pomagačkih praksi. U našem slučaju to znači da je dobrobit korisnika prioritet i glavni cilj. U radu sa korisnicima se koriste samo metode za koje smo edukovani/obučeni. U potpunosti je zabranjena zloupotreba korisnika u emocionalnom, seksualnom, socijalnom i finansijskom kontekstu. Takođe, zabranjena je manipulacija i praksa benevolentnih laži (obećavanje, ubeđivanje, ucenjivanje, obmanjivanje, iskrivljavanje realnosti). Ukoliko se metode udruženja i potrebe korisnika ne poklapaju, potrebno je usmeriti korisnika na drugu vrstu pomoći.
  • Poverljivost podataka o ličnosti – deo je koncepta prava na privatnost, gde aspekt (ne)obezbeđenja poverljivosti podataka o ličnosti može da dovede do posledica. Pružaoci usluga psihosocijalne podrške imaju obavezu da poštuju poverljivost informacija koje dobijaju od lica tokom svog rada kao psihoterapeuta. Oni takve informacije otkrivaju drugima samo uz saglasnost datog lica (ili njegovog pravnog zastupnika), izuzev u onim neobičnim okolnostima pod kojima bi neotkrivanje verovatno dovelo do nesumnjive opasnosti po to lice ili po druge. Saglasnost za otkrivanje informacija drugima pribavlja se u pisanoj formi od lica o kome se radi.
  • Saradnja, a naročito razmena znanja i informacija – oblik rada u kojem se podstiče zajedničko ulaganje resursa i energije među članovima u postizanju zajedničkog cilja. Saradnja počiva na zajedničkim interesima i obezbeđuje grupnu koheziju. Mi u saradnji tražimo sinergetski efekat, odnosno stanje kada je celina nešto veće i drugačije od zbira svojih delova.
  • Participativnost – proces u kome pojedinci/ke, grupe i organizacije imaju priliku da učestvuju u kreiranju (i sprovođenju) odluka koje se njih direktno tiču ili u kojima  imaju određeni interes. Taj proces se zasniva na uverenju da oni, na koje se određene odluke odnose, imaju pravo da učestvuju u procesu njihovog formulisanja.
  • Transparentnost – osnovno načela dobrog upravljanja koje podrazumeva javnost u radu odnosno vidljivost, dostupnost javnosti. Prema načelu transparentnosti informacije o postojećem stanju, odlukama i delovanju su dostupne, vidljive i razumljive svim zainteresovanim grupama, a naročito korisnicima.
  • Oslanjanje na nauku – oslanjanje na objektivno, sistematizovano i argumentovano znanje o pojavama i uzrocima pojava, do kog se došlo do kojih se došlo preciznim, pouzdanim i do sada proverenim metodama.

Accessibility Toolbar